Brak produktów
Podane ceny są cenami brutto
Nowy produkt
Celem przedstawionego opracowania jest analiza systemu wychowawczo-dydaktycznego M. Montessori w świetle teorii integralnego rozwoju i wychowania, oraz próba opracowania koncepcji budowania „na nowo” pedagogii systemu Marii Montessori w świetle przyjętej teorii.
Wydawnictwo | Libropolis |
Autor | Marta Buk-Cegiełka |
Data wydania | 2013 |
Miejsce wydania | Lublin |
ISBN | 978-83-63761-14-1 |
Format | 240 x 165 |
Oprawa | miękka |
Liczba stron | 192 |
System M. Montessori, jak rzadko która alternatywna koncepcja wychowawczo-dydyaktyczna, wywodząca się nurtu Nowego Wychowania, funkcjonuje po dzień dzisiejszy w praktyce szkolnej w różnych krajach Europy. Świadczy to o jego niekwestionowanych wartościach oraz o tkwiącym w nim potencjale, wyzwalającym u pedagogów potrzebę twórczej adaptacji do współczesnych warunków, powtórnego odczytania jego założeń w miarę wyzwań i zadań współczesności. W ten sposób koncepcja systemu staje się wciąż wyzwaniem dla współczesnej myśli pedagogicznej.
Celem praktycznym jest opracowanie i wdrażanie projektu modyfikacji systemu M. Montessori, by stworzyć większe szanse integralnego rozwoju i wychowania dziecka w edukacji wczesnoszkolnej. Dodatkowym zadaniem badawczym było opracowanie koncepcji adaptacji systemu M. Montessori do warunków, jakie stawia podstawa programowa oraz środowisko społeczno-kulturowe Szkoły Podstawowej nr 7 w Świdniku. Do jej opracowania posłużyły wyniki analiz systemu M. Montessori w świetle integralnego rozwoju i wychowania oraz wyniki sondażu diagnostycznego przy pomocy obserwacji uczestniczącej w toku własnego doświadczenia pedagogicznego. Cel ten będzie łączył teoretyczne i praktyczne przesłanki projektu.