This site use cookies.
Additamenta Musicologica Lublinensia. Rocznik Instytutu Muzykologii Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II 6 - 2010 View larger

Additamenta Musicologica Lublinensia. Rocznik Instytutu Muzykologii Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II 6 - 2010

New product

Szósty numer rocznika jest jednocześnie pierwszą edycją dwujęzyczną tego rocznika. Poprzez taką formę pisma redakcja pragnie stworzyć większe możliwości wymiany myśli i dorobku naukowego na forum międzynarodowym.

More details

25.00zł tax incl.

Add to wishlist

Data sheet

Wydawnictwo Wydawnictwo Muzyczne POLIHYMNIA sp. z o.o.
Autor red. ks. Robert Bernagiewicz
Data wydania 2010
ISSN 1895-0493
Format B5
Oprawa miękka
Liczba stron 270

More info

Szósty numer rocznika jest jednocześnie pierwszą edycją dwujęzyczną tego rocznika. Poprzez taką formę pisma redakcja pragnie stworzyć większe możliwości wymiany myśli i dorobku naukowego na forum międzynarodowym. Do współpracy zaproszeni zostali autorzy z polskich i zagranicznych ośrodków naukowych. Motto tegorocznego wydania brzmi: Patrimonium musicale Europae. Szeroka formuła edycji pozwala na ukazanie w bogactwie muzycznych zjawisk różnych miejsc i epok tego, co wspólne, co dziedziczymy w kulturowym spadku muzyki europejskiej. Artykuły: Miłosz Aleksandrowicz (KUL), Reguły improwizowanej, religijnej polifonii wokalnej. "Traité du countrepoint simple" (1739) Louis-Joseph Marchanda Milosz Aleksandrowicz (KUL), The Rules of the Improvised Vocal Religious Polyphony. Louis-Joseph Marchand's "Traité du Countrepoint Simple" (1739) ks. Robert Bernagiewicz (KUL), Musica speculativa w sygnaturach antyfon repertuaru rzymsko-frankońskiego fr. Robert Bernagiewicz (KUL), Musica speculativa in Signatures of the Roman-Frank Repertory Antiphons Bartosz Izbicki (Warszawa), Przejawy dekadencji, curiosa czy świadectwa zapomnianej praktyki wykonawczej? O niezwyczajnych polskich źródłach chorałowych z pierwszej połowy XIX wieku Bartosz Izbicki (Warsaw), Symptoms of Decadence, Curiosa or Witnesses of a Forgotten Performance Practice? An Unusal Transmission of Plainchant in Polish Sources from the First Half of the 19 th Century Jakub Kubieniec (Uniwersytet Jagielloński), Krakowska tradycja czy tradycje? O krakowskim oficjum w średniowieczu Jakub Kubieniec (Jagiellonian University), Cracow Tradition or Traditions? On the Medieval Office in Cracow Nausica Morandi (Uniwersytet Padewski), Średniowieczny dramat liturgiczny O"fficium Stellae". Przyczynek do poznania cech charakterystycznych w ujęciu interdyscyplinarnym Nausica Morandi (Universit? degli Studi di Padova), Il dramma liturgico medievale "dell' Officium Stellae": contributo alla conoscenza dei suoi caratteri in un approccio multidisciplinare Stefan Műnch (Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej), Armida Dispietata. Przemiany archetypu porzuconej czarodziejki w operze europejskiej Stefan Műnch (Maria Curie-Skłodowska University), Armida Dispietata. Transformations of the Abandoned Sorceress Archetype in Eurpean Opera.

Reviews

Write a review

Additamenta Musicologica Lublinensia. Rocznik Instytutu Muzykologii Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II 6 - 2010

Additamenta Musicologica Lublinensia. Rocznik Instytutu Muzykologii Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II 6 - 2010

Szósty numer rocznika jest jednocześnie pierwszą edycją dwujęzyczną tego rocznika. Poprzez taką formę pisma redakcja pragnie stworzyć większe możliwości wymiany myśli i dorobku naukowego na forum międzynarodowym.