Brak produktów
Podane ceny są cenami brutto
Nowy produkt
„Właściwą funkcją wyobraźni nie jest dochodzić, czy rzeczy są prawdziwe, czy fałszywe, lecz tylko uchwycić ich obraz. Dochodzić, czy są prawdziwe, czy fałszywe, jest funkcją umysłu…”
L.A. Muratori – wg Wł. Tatarkiewicza
Wydawnictwo | Wydawnictwo Muzyczne POLIHYMNIA sp. z o.o. |
Autor | Anna Mikolon |
Data wydania | 2022 |
Miejsce wydania | Lublin |
ISBN | 978-83-7847-817-1 |
Format | B5 |
Oprawa | miękka |
Liczba stron | 70 |
Głównym celem pracy jest przybliżenie problematyki wyobraźni, jej odrębności i jednocześnie związków z innymi procesami psychicznymi oraz wewnętrznych i zewnętrznych uwarunkowań. Celem pragmatycznym jest rozszerzenie i pogłębienie wiedzy zdobytej na studiach o zagadnienia ważne w pracy pedagogicznej.
S. Szuman stwierdził, że rozwój etyczny człowieka nie jest możliwy bez rozwoju jego wyobraźni. Nie ulega wątpliwości, że w życiu artystów wykonawców odgrywa znaczną rolę. Wewnętrzne słyszenie utworu, wykonanie niuansów, które w tekście nutowym są niedookreślone; tworzenie wyobrażeń słuchowych należy do problematyki wyobraźni.
Anna Mikolon – pianistka, stypendystka Towarzystwa im. Fryderyka Chopina oraz Fundacji Sztuki Dziecka, laureatka I nagrody w Konkursie Muzyki Dawnej w Łodzi. Absolwentka Akademii Muzycznej w Gdańsku. Pianista podczas wielu konkursów mistrzowskich, często nagradzana jako akompaniator na konkursach. Ma w swoim dorobku liczne publikacje i nagrania. Prowadzi różnorodną działalność koncertową. Uzyskała odznakę honorową Zasłużony dla Kultury Polskiej.
RE co to ma być
Serdecznie zachęcam do zapoznania się z treścią książki, pomimo Pani zastrzeżeń co do wykształcenia jej autora. Jest skierowana do młodych nauczycieli fortepianu. Może stanowić inspirację w pracy, szczególnie w zakresie indywidualizacji metod nauczania.
co to ma być
Czytam zapowiedź i jak się domyślam, Autorka zamierza przede wszystkim ("główny cel") odkrywać przed czytelnikiem sekrety fenomenu zwanego wyobraźnią. Szkoda, że nie mamy informacji o tym, czy ma w tym kierunku stosowne wykształcenie. Umiejętność gry na fortepianie i szczere chęci to trochę mało... Celem pragmatycznym (brrr... - przydałby się tutaj redaktor) są zapewne jakieś wskazówki dla pedagogów.
Strasznie dużo ubitej piany zamiast prostej zapowiedzi: czego mogę się z tej książki dowiedzieć - w czym może mi pomóc.