Ta strona używa plików cookies.
Ks. Zbigniew Stępniak, "Wybrane polskie chóry akademickie 1980-2000. Repertuar-konkursy-wykonania" Zobacz większe

Ks. Zbigniew Stępniak, "Wybrane polskie chóry akademickie 1980-2000. Repertuar-konkursy-wykonania"

Nowy produkt

W wykonawstwie muzycznym zwykło się stosować rozgraniczenie na: zespoły amatorskie i profesjonalne, gdzie amatorski, w swoim pierwotnym znaczeniu, oznaczał uczestnictwo wyłącznie z zamiłowania do muzykowania.

Więcej szczegółów

35.00zł brutto

Dodaj do listy życzeń

Opis

Wydawnictwo Wydawnictwo Muzyczne POLIHYMNIA sp. z o.o.
Autor Ks. Zbigniew Stępniak
Data wydania 2012
ISBN 978-83-7847-048-9
Format B5
Oprawa miękka
Liczba stron 388

Więcej informacji

W wykonawstwie muzycznym zwykło się stosować rozgraniczenie na: zespoły amatorskie i profesjonalne, gdzie amatorski, w swoim pierwotnym znaczeniu, oznaczał uczestnictwo wyłącznie z zamiłowania do muzykowania. Profesjonalny, w tym kontekście znaczeniowym, wskazywał na zawodowe uprawianie sztuki wykonawczej. Dzisiaj zwykło się termin „ profesjonalny” interpretować jako „posiadający niezbędne kompetencje wykonawcze”, przeciwstawiając go określeniu „poziom amatorski”, czyli taki, któremu się tych kompetencji odmawia. Nie jest to praktyka właściwa i nie odpowiada rzeczywistości. Najlepszym tego przykładem są chóry akademickie, działające w uczelniach innych niż akademie muzyczne. To one od wielu już lat, wyznaczają w naszym kraju poziom wykonawstwa, stanowiąc awangardę chóralistyki polskiej, ale też i w pewnym zakresie europejskiej. Praca ks. Zbigniewa Stępniaka stanowi twórczy wkład w rozwój wiedzy o polskiej chóralistyce w różnych jej aspektach. Z recenzji prof. zw. dra Jerzego Kurcza (AM Kraków)

Opinie

Napisz opinię

Ks. Zbigniew Stępniak, "Wybrane polskie chóry akademickie 1980-2000. Repertuar-konkursy-wykonania"

Ks. Zbigniew Stępniak, "Wybrane polskie chóry akademickie 1980-2000. Repertuar-konkursy-wykonania"

W wykonawstwie muzycznym zwykło się stosować rozgraniczenie na: zespoły amatorskie i profesjonalne, gdzie amatorski, w swoim pierwotnym znaczeniu, oznaczał uczestnictwo wyłącznie z zamiłowania do muzykowania.