No products
Prices are tax included
New product
Dwa zasadnicze wyzwania towarzyszyły pracy nad niniejszą książką – określenie potencjału artystycznego i znaczeniowego w tym, co w czasach Bacha nazywano polskim stylem muzycznym oraz zgłębienie, w jaki sposób, w jakim celu i jak często wykorzystywał go kompozytor w swoich dziełach.
Wydawnictwo | Wydawnictwo Muzyczne POLIHYMNIA sp. z o.o. |
Autor | Szymon Paczkowski |
Data wydania | 2011 |
ISBN | 978-83-7270-904-2 |
Format | B5 |
Oprawa | miękka |
Liczba stron | 458 |
Dwa zasadnicze wyzwania towarzyszyły pracy nad niniejszą książką – określenie potencjału artystycznego i znaczeniowego w tym, co w czasach Bacha nazywano polskim stylem muzycznym oraz zgłębienie, w jaki sposób, w jakim celu i jak często wykorzystywał go kompozytor w swoich dziełach. Zadanie było poniekąd pionierskie, bowiem dotychczas nie studiowano szczegółowo tego zjawiska w muzyce twórcy Mszy h-moll. Tymczasem sam fakt związków Bacha ze środowiskiem muzycznym dworu królewsko-elektorskiego w Dreźnie i jego uwieńczone sukcesem starania o tytuł nadwornego kompozytora króla Polski i elektora Saksonii, powinien wzbudzić zainteresowanie ze względu na daleko idące tego konsekwencje w artystycznej spuściźnie lipskiego kantora. Dążenie do uzyskania godności Hof-Compositeur motywowało go do intensywniejszego wykorzystania w swoich dziełach elementów stylu polskiego, przede wszystkim poloneza. Posługiwanie się rytmami polskich tańców w muzyce pisanej na cześć rodziny królewskiej i dworskich dygnitarzy stanowiło przy tym nie tylko ewidentny ukłon w stronę monarchy, ale też akt świadomej symbolizacji. Książka wzbogacona jest wieloma przykładami nutowymi oraz kolorowymi ilustracjami.