No products
Prices are tax included
Reprint długo oczekiwanych KANTYCZEK, wydanych w Krakowie, w Drukarni...
Książka ta jest jedyną w języku polskim pozycją, obejmującą kompleksowo...
Szósty numer rocznika jest jednocześnie pierwszą edycją dwujęzyczną tego rocznika. Poprzez taką formę pisma redakcja pragnie stworzyć większe możliwości wymiany myśli i dorobku naukowego na forum międzynarodowym.
Publikacja ta omawia życie i twórczość muzyczną Teofila Tomasza Klonowskiego, jego śpiewnik Szczeble do nieba, a także przedstawia komentarze do pieśni zawartych w tym śpiewniku. Jest tu również porównanie tego śpiewnika z innymi.
Oddajemy do rąk Czytelników, piątą edycję Additamenta Musicologica Lublinensia. Rocznik ten obejmuje artykuły muzykologów, jak też autorów nie związanych z Instytutem Muzykologii KUL.
Życie Kościoła, jakim jest liturgia, nie może rozwijać się prawidłowo bez uwzględniania sztuki istotowo związanej z kultem, czyli muzyki. Potrzebę omawiania tej dziedziny w sposób zarówno naukowy, jak i popularny, dostrzeżono już w XIX wieku.
(Fragment recenzji wydawniczej) O Polskiej bibliografii organów pióra Marii Szymanowicz mogę się wyrazić w samych superlatywach. Jej dzieło jest ewenementem nie tylko w skali krajowej, a to dlatego, że rozumowane bibliografie z zakresu organologii należą do rzadkości.
Dwa zasadnicze wyzwania towarzyszyły pracy nad niniejszą książką – określenie potencjału artystycznego i znaczeniowego w tym, co w czasach Bacha nazywano polskim stylem muzycznym oraz zgłębienie, w jaki sposób, w jakim celu i jak często wykorzystywał go kompozytor w swoich dziełach.
Zasadniczym celem tej rozprawy jest przebadanie repertuaru responsoriów późnośredniowiecznych z rękopiśmiennych antyfonarzy. Aby to założenie zrealizować, potrzebny jest wgląd w responsoria klasyczne.
Biuletyn nr 7 Stowarzyszenia Polskich Muzyków Kościelnych został poświęcony przedstawieniu zagadnień podjętych na zjeździe SPMK w Warszawie w dniach 14-16 września 2011 roku.
Autorka niniejszej książki Maria Ewa Sołtys – wnuczka Mieczysława i córka Adama Sołtysów – od lat zajmuje się życiem i twórczością swoich wybitnych przodków.
W powyższej publikacji został przedstawiony proces przetwarzania utworów fortepianowych Fryderyka Chopina w operę. Autor koncentruje się przede wszystkim na analizie wokalnej partii tytułowej.
Jedyna taka publikacja! Obowiązkowa lektura dla wszystkich osób zainteresowanych tradycyjną muzyką ludową skierowana: do działaczy zajmujących się kulturą w różnych ośrodkach i na różnych szczeblach, do nauczycieli promujących idee „małych ojczyzn”
Książka wraz z płytą CD zostały wyróżnione Nagrodą Specjalną 2012 przyznawaną przez miesięcznik audiofila i melomana „Hi-Fi i Muzyka”. Chcielibyśmy Państwu polecić pracę o początkach i drogach rozwoju rosyjskiej muzyki organowej pierwszą polską monografię na ten temat.