kontakt: ul. Deszczowa 19, 20-832 LUBLIN   tel.:516-274-336, 81-746-97-17   marketing@polihymnia.pl poczta@polihymnia.pl   274485

Twój koszyk jest pusty

logowanie | rejestracja

Wyszukiwarka


zaawansowane >>>

Producenci

Menu

- 01. NOWOŚCI WYDAWNICZE (69)
- 02. WYPRZEDAŻ (54)
- 03. ZAPOWIEDZI WYDAWNICZE (0)
- 04. Muzyka (681)
- 05. Literatura religijna (204)
- 06. Literatura piękna (187)
- 07. Historia i biografie (96)
- 08. Nauki spoleczne (54)
- 09. Technika, informatyka (11)
- 10. Zwyczaje, sprawy praktyczne (22)
- 11. Dla dzieci (59)
- 12. Na wesoło (19)
- 13. Słowniki, encyklopedie (15)
- 14. Albumy (15)
- 15. Lubliniana (44)
- 16. "Awangarda Lubelska" (1)
- 17. Wypożyczalnia nut (4)
- 18. Artykuły papiernicze (2)
- 19. Prawo (6)
- 20. Naklejki magnetyczne na samochody (1)
- 21. Monografie naukowe (14)
- 22. Sport (4)
- BUDOWA INSTALACJI FOTOWOLTAICZNEJ NA BUDYNKU WYDAWNICTWA MUZYCZNEGO POLIHYMNIA (1)

Pobierz cennik

użytkowników online: 7
zalogowanych: 0

liczba odsłon: 4324102

strona główna:

s. Alicja Jończyk, Ordinarium missae najstarszych diecezjalnych graduałów krakowskich i jego znaczenie dla kultury muzycznej w Polsce

s. Alicja Jończyk, <i>Ordinarium missae najstarszych diecezjalnych graduałów krakowskich i jego znaczenie dla kultury muzycznej w Polsce</i>

producent: Polihymnia

brutto: 45.00 zł

netto: 42.86 zł


w magazynie: jest:


ocena: 9.00


sztuk:

Powiadom znajomego

Powyższa publikacja krytycznie poddaje analizie i ujawnia tendencyjne zawężenie zakresu wkładu Polski do rozwoju muzyki religijnej, w tym liturgicznej, zwłaszcza u muzykologów niemieckich. Podjęta charakterystyka i systematyka źródeł, analiza stylistyczna i formalna tekstów kanonicznych i tropowanych to cenna propozycja metodologiczna ukazująca jedność pomiędzy elementami formy a zasadami retoryki poetycko-muzycznej.

Siostra Alicja Jończyk wykazała w swojej publikacji m.in. zależności melodyki od quantum tekstu. Interesujące w pracy autorki są etapy zmian, dobór, częstotliwość, deformacje, zanik niektórych modi. Cennym wkładem jest penetracja czy i na ile melodie Ordinarium Missae krakowskich rękopisów mają wpływ na formę, technikę może nawet przemianę muzyki wielogłosowej, czy też są tworem skostniałym, pozbawionym kontaktów z innymi formami muzycznymi. Jest to zagadnienie istotne dla ogólnokulturowego spojrzenia na chorał gregoriański. Na przykładzie wybranych utworów Tabulatury Jana z Lublina autorka wykazała niezbicie formotwórczą jego rolę. To poważny wkład do badań historii muzyki polskiej, znaczenia dla kultury muzycznej nie tylko w Polsce.


Data wydania

2015

Autor

s. Alicja Jończyk

Liczba stron

286

Oprawa

miękka

ISBN

978-83-7847-269-8

Format

B5


Opinie o produkcie

Brak opinii o tym produkcie

Dodaj swoją opinię



Kontakt | Lokalizacja | O firmie | Z historii wyd. | ebooki | Projekty UE | RODO | Procedura wydawnicza | Procedura recenzji

Profesjonalne sklepy internetowe Shoper.pl