kontakt: ul. Deszczowa 19, 20-832 LUBLIN   tel.:516-274-336, 81-746-97-17   marketing@polihymnia.pl poczta@polihymnia.pl   274485

Twój koszyk jest pusty

logowanie | rejestracja

Wyszukiwarka


zaawansowane >>>

Producenci

Menu

- 01. NOWOŚCI WYDAWNICZE (69)
- 02. WYPRZEDAŻ (54)
- 03. ZAPOWIEDZI WYDAWNICZE (0)
- 04. Muzyka (681)
- 05. Literatura religijna (204)
- 06. Literatura piękna (187)
- 07. Historia i biografie (96)
- 08. Nauki spoleczne (54)
- 09. Technika, informatyka (11)
- 10. Zwyczaje, sprawy praktyczne (22)
- 11. Dla dzieci (59)
- 12. Na wesoło (19)
- 13. Słowniki, encyklopedie (15)
- 14. Albumy (15)
- 15. Lubliniana (44)
- 16. "Awangarda Lubelska" (1)
- 17. Wypożyczalnia nut (4)
- 18. Artykuły papiernicze (2)
- 19. Prawo (6)
- 20. Naklejki magnetyczne na samochody (1)
- 21. Monografie naukowe (14)
- 22. Sport (4)
- BUDOWA INSTALACJI FOTOWOLTAICZNEJ NA BUDYNKU WYDAWNICTWA MUZYCZNEGO POLIHYMNIA (1)

Pobierz cennik

użytkowników online: 2
zalogowanych: 0

liczba odsłon: 4324087

strona główna:

Łukasz Kwiatkowski, Muzyka Jana Sebastiana Bacha w twórczości fortepianowej Ferruccia Busoniego

Łukasz Kwiatkowski, <i>Muzyka Jana Sebastiana Bacha w twórczości fortepianowej Ferruccia Busoniego</i>

producent: Polihymnia

brutto: 40.00 zł

netto: 40.00 zł


w magazynie: jest:


ocena: 10.00


sztuk:

Powiadom znajomego

Przedmiotem analizy w niniejszej pracy jest recepcja uniwersalności muzyki Jana Sebastiana Bacha w utworach fortepianowych Ferruccia Busoniego. Temat ten wydaje się interesujący, a także inspirujący pod względem naukowo-badawczym, dydaktycznym i wykonawczym. Związane jest to z:

– odkryciem przez Ferruccia Busoniego uniwersalnych wartości artystycznych muzyki Jana Sebastiana Bacha oraz próbą ich oryginalnej adaptacji w jego kompozycjach i transkrypcjach, gdzie zastosował również nowe idee i pomysły,

– naturalną potrzebą zrozumienia istoty kompozycji Ferruccia Busoniego i próbą ich wykorzystania we własnej działalności artystycznej,

– brakiem analizy tematu w polskiej literaturze muzycznej,

– dość rzadkim wykonywaniem utworów F. Busoniego na estradach świata z uwagi na ich wymogi techniczne, intelektualne i interpretacyjne, a także niewielką ilość nagrań płytowych z jego utworami. (...)

Ważnym aspektem analiz pracy jest przedstawienie przez Ferruccia Busoniego nowatorskiego sposobu ujęcia wartości uniwersalnych muzyki Jana Sebastiana Bacha z punktu widzenia techniki wykonawczej i interpretacyjnej, języka muzycznego i stylistyki, poszukiwania tego co nowe i oryginalne. Uniwersalność muzyki J.S. Bacha przejawia się w stosowaniu m.in. wielu technik polifonicznych, kontrapunktu, często motorycznej rytmiki, symbolizmu, różnych aspektów języka muzycznego. W pracy podjęta jest próba odpowiedzi na pytanie, które z tych elementów zostały przyjęte przez F. Busoniego. (...)

W publikacji umieszczono również aneksy, w pierwszym zawarto spis oryginalnych utworów fortepianowych Ferruccia Busoniego, zaś w drugim aneksie znajdują się wszystkie tytuły transkrypcji dzieł Bacha na fortepian, ułożone w porządku alfabetycznym, które Autor przetłumaczył na język polski.

(na podstawie Wstępu)


Data wydania

2013

Autor

Łukasz Kwiatkowski

Liczba stron

174

Oprawa

twarda

ISBN

978-83-7847-129-5

Format

B5


Opinie o produkcie

Brak opinii o tym produkcie

Dodaj swoją opinię



Kontakt | Lokalizacja | O firmie | Z historii wyd. | ebooki | Projekty UE | RODO | Procedura wydawnicza | Procedura recenzji

Profesjonalne sklepy internetowe Shoper.pl